Στο σχολείο μας γνωρίζουμε καλά πως για ένα παιδί προσχολικής ηλικίας, οι κατασκευές με τα ίδια του τα χέρια, έχουν απίστευτα οφέλη στην ενίσχυση της νοημοσύνης του.
Μέσα από τέτοιες διαδικασίες, το παιδί αναπτύσσει την ικανότητα και την ενεργό αισθητική κρίση και ποιεί όλες τις αισθήσεις του, αγγίζει, μυρίζει, αισθάνεται και προσαρμόζει τις ενέργειές του ανάλογα με το υλικό του, ώστε να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Φαντάζεται, σχεδιάζει και δημιουργεί κάτι δικό του. Επίσης, η γνωριμία του περιβάλλοντος μέσα από τα χέρια και το σώμα είναι ευχάριστη και μόνιμη, στερεή. Ενισχύεται τόσο η δημιουργική όσο και η συνθετική σκέψη του αφού καλείται να βρει νέους τρόπους να συνδυάσει υλικά. Ακόμη, έρχεται σε επαφή με νέα υλικά, υφές (εύπλαστα, άκαμπτα) και τεχνικές.
Με αυτόν τον τρόπο, το παιδί εκφράζει την ψυχή και το συναίσθημά του. Αποτελεί προσωπική του έκφραση, μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του μέσω της εσωτερικής ικανοποίησής του και το απελευθερώνει, αλλά παράλληλα βοηθάει και τους ενηλίκους να αντιληφθούν τις ανάγκες του και την διάθεσή του.